در این مطالعه می کوشیم راهکارهای لازم برای توسعه فرهنگ خرید اینترنتی سهام به منظور دستیابی به بهره وری در بازار سرمایه و به تبع آن بهره وری بخش خدمات و در نهایت افزایش بهره وری در کشور شناسایی شود. در این پژوهش با ترکیب الگوهای انتشار نوآوری و پذیرش فناوری و تلفیق آن با ابعاد خرید اینترنتی، سعی می شود عوامل مؤثر بر ارتقای پذیرش معامله الکترونیکی سهام توسط سرمایه گذاران حقیقی، شناسایی شود. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه به بررسی یک نمونه 300 تایی از سرمایه گذاران حقیقی در سطح شهر اصفهان پرداخته و بر اساس ادبیات پژوهش، الگویی برای نشان دادن تأثیر عوامل طراحی شد. سپس با استفاده از نرم افزار لیزرل الگوی مذکور مورد آزمون قرار گرفت. بر اساس نتایج حاصل از انجام تجزیه و تحلیل داده های پرسشنامه، مشخص شد که بین سهولت درک شده، سودمندی درک شده، ریسک درک شده، نوجویی و کارایی بازار با تمایل به استفاده از معامله الکترونیکی سهام رابطه وجود دارد. در الگوی مورد بررسی مقدار شاخص های برازش ( 92/0= GFI و 91/0= AGFI) نشان دهنده ی مناسب بودن الگو است.