هدف از تحقیق حاضر بررسی سطح استفاده از دانش بازاریابی در بازار سرمایه کشور، شناخت دلایل کمبود استفاده از دانش بازاریابی توسط فعالان مالی )واسطه های مالی، مؤسسات کارگزاری و غیره(، تطبیق فعالیت های بازاریابی با فعالیت های مالی کارگزاران رسمی بورس اوراق بهادار تهران، کمک به ورود دانش بازاریابی به حوزه بازار سرمایه، رونق سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران و در نهایت ارائه الگو بازاریابی مالی در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از نتایج به دست آمده در تحقیق است. روش اصلی تحقیق حاضر روش توصیفی پیمایشی )زمینه یابی( است. جامعه آماری کلیه نهادهای مالی فعال در بورس اوراق بهادار تهران و نمونه مورد بررسی مؤسسات کارگزاری رسمی بورس اوراق بهادار و همچنین کلیه مؤسسات کارگزاری منطقه ای در پایان خرداد ماه سال 1388 است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که در دوره مورد بررسی سیستم بازاریابی رایج در شرکت های کارگزاری سیستم سنتی، بدون توجه به معیارهای مدرن بازاریابی مالی در زمینه های اطلاع رسانی و تعیین قیمت سهام، خدمات الکترونیکی تحت وب خرید و فروش سهام، خدمات تحلیل گری مالی و تشویق شرکت های بزرگ در ورود به بورس است.
علیپور, مهرداد, & صادقی شریف, سید جلال. (1390). بازاریابی مالی و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر 44 قانوناساسی از طریق بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز مدیریت مالی, 1(3), -.
MLA
مهرداد علیپور; سید جلال صادقی شریف. "بازاریابی مالی و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر 44 قانوناساسی از طریق بورس اوراق بهادار تهران", چشم انداز مدیریت مالی, 1, 3, 1390, -.
HARVARD
علیپور, مهرداد, صادقی شریف, سید جلال. (1390). 'بازاریابی مالی و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر 44 قانوناساسی از طریق بورس اوراق بهادار تهران', چشم انداز مدیریت مالی, 1(3), pp. -.
VANCOUVER
علیپور, مهرداد, صادقی شریف, سید جلال. بازاریابی مالی و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر 44 قانوناساسی از طریق بورس اوراق بهادار تهران. چشم انداز مدیریت مالی, 1390; 1(3): -.