بازاريابي مالي و کاربرد آن در عرضه سهام اصل صدر 44 قانوناساسي از طريق بورس اوراق بهادار تهران

مهرداد عليپور, سيد جلال صادقي شريف

چکیده


هدف از تحقيق حاضر بررسي سطح استفاده از دانش بازاريابي در بازار سرمايه كشور، شناخت دلايل كمبود استفاده از دانش بازاريابي توسط فعالان مالي )واسطه هاي مالي، مؤسسات كارگزاري و غيره(، تطبيق فعاليت هاي بازاريابي با فعاليت هاي مالي كارگزاران رسمي بورس اوراق بهادار تهران، كمک به ورود دانش بازاريابي به حوزه بازار سرمايه، رونق سرمايه گذاري در بازار سرمايه ايران و در نهايت ارائه الگو بازاريابي مالي در بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از نتايج به دست آمده در تحقيق است. روش اصلي تحقيق حاضر روش توصيفي پيمايشي )زمينه يابي( است. جامعه آماري كليه نهادهاي مالي فعال در بورس اوراق بهادار تهران و نمونه مورد بررسي مؤسسات كارگزاري رسمي بورس اوراق بهادار و همچنين كليه مؤسسات كارگزاري منطقه اي در پايان خرداد ماه سال 1388 است. نتايج حاصل از تحقيق نشان مي دهد كه در دوره مورد بررسي سيستم بازاريابي رايج در شركت هاي كارگزاري سيستم سنتي، بدون توجه به معيارهاي مدرن بازاريابي مالي در زمينه هاي اطلاع رساني و تعيين قيمت سهام، خدمات الكترونيكي تحت وب خريد و فروش سهام، خدمات تحليل گري مالي و تشويق شركت هاي بزرگ در ورود به بورس است.

واژگان کلیدی


دانش بازاريابي، مؤسسات کارگزاري، بازار سرمايه، بورس اوراق بهادار، فعاليتهاي مالي.

تمام متن:

PDF

ارجاعات

  • در حال حاضر ارجاعی نیست.